Kontakt

Tveka inte att kontakta oss
om du undrar något

Telefon

070-671 11 56

E-post

lars-ake.almqvist@alamanco.se

Adress

Rubanksgatan 9A, 741 71 Knivsta

Vilka vi är

Medarbetare

Siv Nystedt-Claesson

Jag jobbar med Alamancos ekonomi, fakturering och bokföring

Harriet Krantz

Min arbetsroll i Alamanco är som processledare, utbildare och säljare

Michael Stiglund

Jag arbetar som säljare och utbildare med Alamanco´s koncep

Lars-Åke Almqvist

Arbetsroll:

Förutom att vara VD i bolaget, utbildar jag i alla de koncept/utbildningar som Alamanco har.

Tillsammans med övriga medarbetare arbetar jag med att utveckla nya koncept. ​ Fram till mars -09 var jag 1:e vice ordförande på Kommunal, då jag gick i pension. Tog initiativ till att Kommunal startade utvecklingsbolaget Komanco 1992. ​

I samband med min pensionering fick jag möjlighet att köpa ut de koncept som Komanco utvecklat. Jag startade Alamanco AB tillsammans med fem medarbetare den 1 oktober- 09 och tog samtidigt över de kundkontrakt som Komanco hade.

Lena Eriksson

Arbetsroll:

Arbetar som processledare / utbildare samt säljare i Alamanco sedan 1995 . 

Har tidigare arbetat inom vård och omsorg i vindelns kommun. Har genomgått kommunals lärarutbildning och är licensierad Human Dynamics facilitator.​

Min drivkraft är att utifrån de lärdomar jag gjort om mig själv och andra, på bästa sätt använda det i mitt arbete som processledare. Därigenom ge andra människor möjlighet att utvecklas, ta ansvar och påverka. Detta var hon än befinner sig. 

 

Conny Ohlsson

Arbetsroll:

Arbetar som utbildare i Alamanco och har min bakgrund i teknisk verksamhet. 

Jag har verkat som utbildare/ projektledare inom kommunala organisationer och leder flera olika utbildningar som processhandledare och arbetsplatslärare.​

Som utbildare i Alamanco är det viktigt för mig att ha hög tro på att människor kan och vill utvecklas. Och att använda mina erfarenheter och kunskaper för att ge möjlighet till individer, grupper och organisationer att gå vidare.

Siv Nystedt-Claesson

Arbetsroll:

Jag jobbar med Alamancos ekonomi, fakturering och bokföring. Utöver det så utbildar jag i de koncept som Alamanco har. 

Min bakgrund har jag inom administration. Är utbildad inom ekonomi och har jobbat med administration och som IT-samordnare under många år. 
Mitt mål är att använda min insikt om hur jag fungerar för att uppnå bästa möjliga resultat i möten med andra människor samt att använda min erfarenhet och kunskap, så att andra människor ges möjlighet att vilja lära och ta ansvar i både arbetslivet och privat.

Harriet Krantz

Arbetsroll:

Min arbetsroll i Alamanco är som processledare, utbildare och säljare.  

I Alamanco är jag delaktig i att ta fram nya produkter och utveckla de koncept som vi redan har.

Jag har min bakgrund inom vård och omsorg i Bollnäs kommun. Och har genomgått kommunals lärarutbildning där jag läste bl. a. pedagogik och metodik. Jag är även licensierad Human Dynamics facilitator.

Min styrka som processledare är att fånga det som händer i gruppen och hjälpa dem att processa det som kommer upp. Jag har en drivkraft att dela med mig av mina egna erfarenheter och min förståelse av människors sätt att fungera.

Michael Stiglund

Arbetsroll:

Jag arbetar som säljare och utbildare med Alamanco´s koncept Dialog och Bemanna Rätt.

Har en bakgrund från kommunal vård och omsorg i Skellefteå kommun. Jag har jobbat mycket med verksamhetsutveckling, ledarskapsstöd och grupputveckling.

Min drivkraft är att genom min kompetens stödja människor att ta steg i deras utveckling. Att se individens unika egenskaper och utgå från dessa.